środa, 22 lutego 2012

w sieci

"Sieciówki" - w branży odzieżowej określenie stosowane w odniesieniu do dużych firm, zajmujących się dystrybucją ubrań.
Aktualnie cieszą się bardzo dużą popularnością. Szczególnie zauważalne jest to wśród osób młodych, często kładących nacisk na "oryginalną metkę"
Aby klient zdecydował się na wejście do sklepu, jego uwagę powinno przyciągnąć to, co wyeksponowane zostało na wystawie. Witryny w większości sklepów są na tyle duże, aby klient mógł dostrzec ją z dość dużej odległości. Stąd już mały krok do tego, co jest celem wyżej opisanych sklepów - przeciągnięcie klienta na swoją stronę, "złapanie go w sieć zakupów". Często prócz podstawowych trików marketingowych stosowanych najczęściej na klientach w supermarketach (cenowe), możemy zaobserwować jeszcze inne, specyficzne dla tej branży metody na zwiększanie sprzedaży. Najpowszechniej stosowanymi, w sidła których popadamy są: przemyślane rozmieszczenie towaru, podzielenie sklepu na strefę męską, damską, dziecięcą, przyjemne oświetlenie, dyskretna muzyka w tle, pracownicy o podobnym przedziale wiekowym, sposobie ubierania się, stylem bycia. To wszystko sprawia, ze dystans między dwiema stronami (sprzedawca-klient) maleje, a krzywa sprzedaży rośnie.







Brak komentarzy:

Prześlij komentarz